Fritagelse for grundgebyr for erhverv

Visse virksomheder kan blive fritaget fra at betale grundgebyr for erhverv.

Din virksomhed kan blive fritaget, hvis den opfylder en af følgende betingelser: 

  • Fejl i branchekode, virksomhedsform eller antal ansatte
  • Virksomheden havde en momsomsætning eller lønsum under 300.000 kr. i 2016
  • Virksomheden er opstartet i 2017 og havde en momsomsætning eller lønsum under 300.000 kr. i 2017.
  • Virksomheden er inaktiv, ophørt m.v.

Husk dokumentation ved ansøgning.

Ansøg om at blive fritaget for grundgebyr

Den 29. august har vi udsendt opkrævning for grundgebyr 2018 til virksomhedens digitale postkasse. Virksomheden kan søge om at blive fritaget frem til den 29. oktober 2018. Ansøgninger modtaget efter denne dato bliver ikke behandlet.

OBS! Der er desværre noteret forkert betalingssfrist på opkrævningen for grundgebyr 2018. Betalingsfristen er kommunens normale frist på 30 dage fra udsendelse. Der bliver ikke udsendt rykkerskrivelse, før den officielle frist er overskredet. 

Oplysningspligt

Du skal være opmærksom på, at når du vælger at sende en ansøgning til os, sender du samtidig data til os. Vi skal bruge disse data for at kunne hjælpe dig og er derfor nødt til at opbevare dem, men kun så længe det er nødvendigt af hensyn til den konkrete sagsbehandling.

Sådan behandler vi dine data

Formål og retsgrundlag
Kategorier af personoplysninger
Modtagere
Opbevaring af dine personoplysninger
Indsigelsesret
Mere info
Søg om fritagelse

Hvilke virksomheder kan blive fritaget for grundgebyr?

Fejl i branchekode, virksomhedsform eller antal ansatte
Virksomheden havde en momsomsætning eller lønsum under 300.000 kr. i 2016
Virksomheden er opstartet i 2017 og havde en momsomsætning eller lønsum under 300.000 kr. i 2017.
Virksomhed er inaktiv, ophørt m.v.

Mere information