Hop til hovedindhold

Aktivitetscenter Rønnebærhus

Rønnebærhus Aktivitetscenter byder alle pensionister og efterlønsmodtagere velkommen i det dejlige og brugervenlige hus.
Rønnebærhus ligger midt i Holte med et kig til Vejlesø og Piils Skov og tilbyder et væld af spændende aktiviteter hver dag.
Rønnebærhus er indrettet med reception og café i stueplan. På øverste etage er der aktivitetskøkken, dagligstue, filmlokale, kreativt værksted. Der er en stor sal til gymnastik og bevægelse samt et selvtræningslokale.

Aktivitetscenter Rønnebærhus

Rønnebærvej 15
2840 Holte
Tlf. 46 11 50 80
Leder: Eva Vallentin Sørensen

Nyheder

Bustur til Sverige og Flickorna Lundgren

Torsdag d. 16. maj kl. 9.00 til kl. ca. 16.30.

Bussen kører til Helsingør, herfra sejler vi til Helsingborg . Gennem de små havnebyer til Flickorna Lundgren.

Kl. 12 frokost bestående af et par stykker smørrebrød, en genstand, kaffe og deres berømte vaniljehjerter. Kl. ca. 14. kører bussen retur.

Pris 500,00 kr. - Turen er egnet for gangbesværede.

Tilmelding og betaling i receptionen. senest 1. maj  - Vi gør opmærksom på at der er et begrænset antal pladser.

 

Peter Weile udstiller på Rønnebærhus i februar og marts

Peter Weile har malet i mange år, dog med pauser indimellem. Han maler naturalistisk, fortrinsvis med motiver af natur, landskaber og byer fra rejser i udland eller herhjemme.

"Akvarelmalingen er som terapi, den giver ro og harmoni."

 

Rønnebærtræf marts 2024

 

I dronningens tjeneste med mere - især med mere

 

 

 

 

Kontakt og åbningstider

  • Receptionen

    Tlf. 46 11 50 80

    Hvis du vil skrive til os, anbefaler vi af hensyn til data- og informationssikkerheden, at du skriver til os via Digital Post.

    E-mail: Send Digital Post

    Centerleder Eva Vallentin Sørensen

    Tlf. 46 11 50 83 / 72 68 50 83

    Café Rønnebærhus

    Tlf. 46 11 50 86

  • Aktivitetscentret har åbent på følgende tidspunkter:
    Mandag til fredag kl. 8.30 – 15.00.

    Receptionen er åbent for personlig henvendelse mandag til torsdag kl. 08.30-14.00 og fredag 08.30 – 14.00.

    For caféens åbningstider: se venligst under Café Rønnebærhus.

  • Hvis du har behov for sygepleje, kan du henvende dig til Sundhed og Forebyggelse på tlf. 46 11 50 00 eller du kan kontakte sygeplejeklinikken på Rønnebærhus. Du kan se kontaktoplysninger nedenfor. 

    I sygeplejeklinikken kan du få hjælp til:

    • Sårbehandling
    • Smertebehandling
    • Blodtryks- og blodsukkermåling
    • Øjendryp
    • Pleje ved alvorlig sygdom
    • Dosering af medicin og udlevering af medicin
    • Ernæring og sondemad
    • Stomi- og kateterpleje

    Sygeplejeklinikken på Rønnebærhus

    Tlf.: 72 68 52 17

    Åbningstider:

    Mandag - fredag: 08:00-15:00

Tilbud på Aktivitetscenter Rønnebærhus

  • Tirsdag Hvor går turen hen
    19. marts Langs mølleåen fra Lyngby til Frederiksdal
    26. marts Ordrupgaard
  • Siden er under udarbejdelse.

  • Der er løbende optag i hele sæsonen, hvilket vil sige, at ledige pladser tilbydes ventelisten i rækkefølge.

    Du kan blive skrevet på venteliste på følgende måder: 

    • Ved personlig henvendelse i receptionen i vores åbningstid.
    • Ved telefonisk henvendelse på telefon 46 11 50 80.
    • Sende en mail via Digital Post: Send Digital Post

    Fra begyndelsen af en ny sæson SKAL holddeltagere på et eksisterende hold  betale for for at beholde sin plads på holdet.

  • Hold

    Et hold defineres som:

    En organiseret tilbagevendende aktivitet, der lægger beslag på et lokale, eller dele af et lokale. Det kan foregå indendørs eller udendørs og indgår i aktivitetscentrets program. Et hold kan ledes af en medarbejder, en frivillig eller af en gruppe brugere i fællesskab.

     

    Du betales for en sæson på 4 måneder.

    Prisen for 4 måneder er 360,00 kr. pr. hold i 2024

    sommersæsonen maj - august koster 270,00 kr. 
    Betalingen opkræves 1. januar, 1.maj og1.september 

    Brugerbetalingen skal være indbetalt ved holdstart. Enkelte hold har færre mødegange og dermed lavere brugerbetaling.

     Her vil prisen stå under det enkelte hold.
    Vi gør opmærksom på at der skal være tilmeldt et acceptabelt antal deltagere for at det enkelte hold oprettes

    Til alle aktiviteter og kurser gælder, at man skal beregne udgifter til materiale, fotokopier og bøger.
    Brugerbetaling skal være indbetalt ved tilmelding / holdstart.

    Der kan betales med Dankort og Mobil Pay 83 88 94  

     

    Håndtering af kontanter

    Det er blevet meget besværligt for os at komme af med kontanter, da bankerne lukker sine døgnbokse.

    Det vil derfor være en meget stor hjælp, hvis du betaler med mobilepay, dankort eller via bankoverførsel.

  • Pensionister der er handicappede og ikke i stand til at transportere sig selv kan godkendes til kørselsordningen 1-5 gange ugentligt til aktivitetscentre. Der er mulighed for at køre op til fem gange ugentlig, prisen stiger så tilsvarende. Der betales for kørsel for 4 måneder ad gangen. Betalingen for kørsel opkræves pr. 1. januar, 1.maj og 1. september.

    Egenbetaling 2024

    1 gang   om ugen -   470,00 kr.   for 4 måneder
    2 gange om ugen -   940,00 kr.  for 4 måneder
    3 gange om ugen -  1410,00 kr.  for 4 måneder
    4 gange om ugen -  1880,00 kr.  for 4 måneder
    5 gange om ugen -  2350,00 kr.  for 4 måneder

    Kørsel til aktivitetscentrene er samkørsel i beredskabets busser på bestemte tidspunkter.

    Ansøgning om kørselsordning

    Henvendelse om kørselsordning skal ske første gang til Kirsten Spile eller leder Eva Sørensen på telefon 46 11 50 80.

  • Der er rundvisning 1. tirsdag i hver mdr.  kl. 13.00  i Rønnebærhus. 

    Tilmelding ikke nødvendig - rundvisningen tager ca. 45 minutter

    Vi mødes i receptionen. Efter rundvisningen byder Rønnebærhus på en kop kaffe eller te.

  • I tilknytning til Rønnebærhus er der 2 handicap parkeringspladser og 12 almindelige parkeringspladser. I umiddelbar nærhed findes der offentlig parkeringspladser.

Café Rønnebærhus

  • Vi overholder Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

    Det er muligt at spise i caféen fra kl 11.30 - 13.00Der ud over er der åbent for salg af kaffe/te og div. i følgende tidsrum:

    9.00 - 11.00
    13.00 - 14.00

    Vi foretrækker betaling med Dankort eller MobilePay.

  • Vi laver hjemmelavet mad fra bunden af overvejende økologiske råvarer.

    Der kan købes øl, vin og sodavand, samt kaffe og te.

    Derudover er der mulighed for at benytte kaffeautomaten ved receptionen. Her kan købes diverse frisklavede kaffespecialiteter, te og kakao

     

    Priser i café Rønnebærhus pr. 1.7.2022

  • Menuplan for uge 13

    Dato Menu
    mandag d. 25. marts
    tirsdag d. 26. marts
    onsdag d. 27. marts
    torsdag d. 28. marts Skærtorsdag
    fredag d. 29. marts Langfredag

    Menuplan for uge 14

    Dato Menu
    Mandag, d. 1. april 2. påskedag
    Tirsdag, d. 2. april
    Onsdag d. 3. april
    Torsdag, d. 4. april
    Fredag, d. 5. april

    Menuplan for uge 15

    Dato Menu
    Mandag d. 1. april 2. påskedag
    Tirsdag d. 2. april
    Onsdag d. 3. april
    Torsdag, d. 4. april
    Fredag, d. 5. april

    Menuplan for uge 12

    Dato Menu
    Mandag, d. 18. marts Kylling i estragon
    Tirsdag, d. 19. marts Butternut græskar i karry og ris
    Onsdag, d. 20. marts Dagens fisk
    Torsdag, d. 21 marts Kalkun saltimbocca
    Fredag, d. 22. marts Irsk stuvning m kål og kartofler

    Menuplan for uge X

    Dato Menu
    Mandag, 01-06-23 Mad
    Tirsdag, 01-06-23 Mad
    Onsdag, 01-06-23 Mad
    Torsdag, 01-06-23 Mad
    Fredag, 01-06-23 Mad

Frivillig på Aktivitetscenter Rønnebærhus

  • Hvad er en frivillig?

    At yde en frivillig indsats betyder, at du har besluttet dig for at gøre en forskel til glæde for både dig selv og andre. På Rønnebærhus virker vores frivillige korps som en positiv kraft, der både gennem individuel såvel som fælles indsats er med til: 

    • At knytte gode kontakter mellem brugerne af aktivitetscentret.
    • At hjælpe andre/gøre noget for andre.
    • At møde andre mennesker og få nye kollegaer.
    • At bruge egne kvalifikationer.
    • At få indflydelse.
    • At lære noget nyt.

    Som frivillig i Rønnebærhus har du mulighed for

    • at blive en del af et fællesskab.
    • at blive værdsat og få anerkendelse for de opgaver, du udfører.
    • at udvikle og styrke dine kompetencer i forhold til dit frivillige arbejde.
    • at få medansvar for de beslutninger, der bliver taget i Rønnebærhus.
    • at være med til at udvikle og styrke huset, så det bliver et aktivt og levende sted at komme.

    Som frivillig kan du forvente

    • At personalet og brugerrådet støtter op om dit frivillige arbejde og giver en grundig introduktion/instruktion til opgaverne.
    • At du efter aftale får tilbudt en lettere forplejning, når den aftalte opgave udføres.
    • At du har mulighed for at tilegne dig nødvendig viden og kompetence for at kunne udføre den frivillige indsats.

    Hvad er dit ansvar som frivillig?

    • Som frivillig forventes det, at du sætter dig ind i og er loyal overfor de overordnede mål for aktivitetscentret, som de fremgår af  ”Vedtægter for Brugerrådet.”
    • Som frivillig bør du ved sygdom og andet fravær sikre, at de berørte medarbejdere bliver underrettet.
    • Som frivillig har du tavshedspligt i forhold til ”følsomme” person-oplysninger, som du måtte få kendskab til gennem dit frivillige arbejde.

    Vi vil glæde os at byde dig velkommen som frivillig i Rønnebærhus

  • Som frivillig er det vigtigt, at du kommer til at arbejde med det, du har mest lyst til. Det vil vi gerne bestræbe os på at opfylde. Arbejdsopgaver, indhold og tidsforbrug aftales med den medarbejder, der er kontaktperson.

    Af opgaver kan nævnes

    • Undervisning inden for et område, du selv vælger eller bliver opfordret til. 
    • Planlægning og udvikling af fx foredrag.
    • Caféarbejde.
    • Telefonpasning og receptionsopgaver.
    • Blomster og udsmykning.
    • Hjælp ved fester og andre arrangementer.
    • Ad Hoc opgaver.
    • Kunstgruppe.
    • Arrangementsudvalg.
    • Værtindefunktion.
    • Egne idéer.
  • Det frivillige arbejde er ikke lønnet og er en vigtig forudsætning i samarbejde med medarbejderne, for at huset kan fungere.

    Inden du starter som frivillig afholdes der en forventningssamtale med kontaktpersonen. Der indgås aftaler om arbejdets art, varighed og opfølgning. Der afholdes opfølgningssamtale efter de første 3 måneder.

    Planlægningen af det frivillige arbejde foregår i samarbejde mellem personalet og de frivillige, et samarbejde, der bygger på gensidig

    respekt og samarbejdsvilje. Den enkelte frivillige har en kontaktperson blandt personalet.

Om Aktivitetscenter Rønnebærhus

  • Brugerrådets medlemmer vælges af aktivitetscentrets brugere og består af 7 - 9 medlemmer. 

    Centerlederen deltager på brugerrådsmøderne. Hvis du ønsker kontakt til formanden, kan du henvende dig i receptionen.

    Brugerrådets målsætning

    • At brugerne i samarbejde med ledere og medarbejdere deltager aktivt og konstruktivt i at udvikle aktivitetscentrene i overensstemmelse med de vedtagne politikker i Rudersdal Kommune
    • At brugerne deltager aktivt i at fremme aktivitetsudvidelse i aktivitetscentrene - bl.a. baseret på frivillig indsats, og
    • At Brugerrådet er kontaktled til Sundhed og Forebyggelse og Rudersdal Seniorråd på vegne af brugerne i overordnede, tværgående forhold
    • At brugerrådet i samarbejde med aktivitetscentrets leder og medarbejdere skal være kontaktled til kommunen og Seniorrådet.

    Brugerrådet har følgende kompetencer

    • Brugerrådet skal orienteres om centrets samlede budget og økonomi og er medbestemmende omkring anvendelsen af det beløb, der stilles til rådighed til centrets arrangementer og prisfastsættelse i forbindelse med disse.
    • Brugerrådet  har medindflydelse på større nyanskaffelser og lokaleforandringer.

       

Om organisationen – hvem er vi?

  • Centerleder

    Eva Sørensen

    Administrativ medarbejder

    Kirsten Spile

    Aktivitetsmedarbejdere

    Håndarbejdslærer Lotte Laulund

    Designer Miriam Ortwed

    Psykomotorisk terapeut Dorte Frølund Strand

    Ergoterapeut Anna Sinding

    Psykomotorisk terapeut Katrine Gøthche

  • Centerleder Eva Sørensen

    Kostfaglig eneansvarlig Dorthe Uhlig

    Kok Kathrine Pedersen

    Køkkenmedarbejder Lene Hansen