For at komme på den akutte boligliste skal du opfylde kravene som beskrevet ovenfor i ”Hvem kan få hjælp til at finde en permanent bolig”.
Hvis du vurderer, at du opfylder kravene, og ønsker du at at blive skrevet op på akut-boliglisten, er der to måder at gøre det på. Det afhænger af, om du i forvejen har en sagsbehandler i kommunen:
1. Hvis du har en sagsbehandler i kommunen, skal du kontakte sagsbehandleren.
2. Hvis du ikke har en sagsbehandler i forvejen, skal du kontakte Borgerservice på
tlf.: 46 11 00 00.
Vigtigt når du søger
Når du søger, skal du sammen med ansøgningsskemaet vedlægge dokumentation for, at du er skrevet op til en bolig i mindst to boligselskaber.
Du skal også dokumentere, at du ikke selv kan opnå en bolig via boligselskaberne indenfor 3 måneder.
Din ansøgning vil herefter blive behandlet af et anvisningsudvalg, som vil vurdere, om du kan komme på den akutte boligliste. Vi herefter sender et brev til dig, hvor du kan se, om du er kommet på akutboliglisten eller ej.
Du skal fortsat være aktivt boligsøgende, fx gennem lokalavisen, internettet og lokale ejendomsmæglere, selvom du er kommet på akut-boliglisten.