Borger- og Erhvervsservice
Stationsvej 36
3460 Birkerød
beskaeftigelse@rudersdal.dk
Tlf: 46 11 00 00 (kontaktcenter)
EAN-nr:: 5798008412134
Områdechef: Malene Toscani
Borger- og Erhvervsservice
Borger- og Erhvervsservice indeholder en bred vifte af opgaver inden for job, borgerservice og erhverv.
Borger- og Erhvervsservice varetager den jobrettede indsats for ledige dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere. Herunder hører indsatsen for integration af flygtninge og familiesammenførte.
Indsatsen i Borger- og Erhvervsservice omfatter en professionel virksomhedsservice. Formålet med denne er at understøtte kommunens virksomheder i deres behov for arbejdskraft igennem bl.a. hjælp til rekruttering, opkvalificering og indgåelse af aftaler om praktikker og ansættelser med løntilskud såvel som at opdyrke nye samarbejder med virksomheder med det formål at tilvejebringe arbejdspladser til ledige.
Borger- og Erhvervsservice tilrettelægger desuden indsatsen for sygedagpengemodtagere. Formålet her er at sikre, at beskæftigede, der bliver syge, får den rette indsats i rette tid, så medarbejderne hurtigst muligt kan vende raske tilbage til deres arbejdsplads.
Borger- og Erhvervsservice varetager opgaver angående pas, kørekort, folkeregister og kontrol. I området ligger også et kontaktcenter, som er den telefoniske indgang til kommunen.
Endelig er det Borger- og Erhvervsservices opgave at koordinere og udvikle kommunens erhvervsindsats, så der sikres gode rammer for iværksætteri og virksomhedernes udvikling og vækst.
-
Arbejdsområder
Borger- og Erhvervsservices kerneopgaver er:
- at give Rudersdal Kommunes ledige og sygemeldte borgere den indsats, som bidrager til, at de hurtigst muligt kan vende tilbage til eller finde indpas på arbejdsmarkedet eller i uddannelsessystemet
- at yde en professionel rekrutteringsservice til virksomheder, så de har og kan få den arbejdskraft, som de efterspørger og har behov for
- at stå for integrationsindsatsen for flygtninge og familiesammenførte
- at udbetale sociale ydelser
- at behandle pas, kørekort og flytteanmeldelser samt kontrollere snyd med offentlige ydelser
- at være den telefoniske indgang til kommunen
I Forberedelse til Job og Uddannelse løses følgende opgaver:
Unge og Uddannelse
- Vejledning om 15-17-åriges pligt til at være i uddannelse, beskæftigelse m.v.
- Udarbejdelse af uddannelsesplan i samarbejde med den unge, med henblik på at den unge bliver forankret i uddannelse eller opnår fast tilknytning til arbejdsmarkedet
- Målgruppevurdering med henblik på forberedende grunduddannelse, samt særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse (STU)
- Opsøgende og opfølgende indsats til unge under 25 år, som hverken er i gang med eller har fuldført mindst en ungdomsuddannelse, herunder unge, der har afsluttet forberedende grunduddannelse
- Job- og uddannelsesrettede aktiviteter for uddannelsesparate ledige på uddannelseshjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse, med henblik på hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet/uddannelsessystemet
- Job- og uddannelsesafsøgende aktiviteter i samarbejde med Væksthuset, for aktivitetsparate ledige under 30 år på uddannelseshjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse, samt borgere i ressourceforløb
- Koordineret indsats i samarbejde med Børn og Familie, Kulturområdet (Ung i Rudersdal), samt Socialområdet, med udgangspunkt i én plan for borgere med indsatser fra flere forvaltningsområder
Job og Integration
- Jobrettede aktiviteter for jobparate ledige på kontanthjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse, med henblik på hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet
- Jobafsøgende aktiviteter i samarbejde med Væksthuset, for aktivitetsparate ledige over 30 år på kontanthjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse, samt borgere i ressourceforløb
- Modtagelse og midlertidig indkvartering af nye flygtninge og familiesammenførte
- Visitation til og kontakt med sprogskoler
- Koordineret indsats med udgangspunkt i én plan for borgere med behov for en tværfaglig indsats
I Arbejdsfastholdelse & Rehabilitering løses følgende opgaver:- Opfølgning på sygedagpengemodtagere
- Koordinerende sagsbehandling af borgere i jobafklaringsforløb og i ressourceforløb
- Opfølgning på ledige fleksjobberettigede
- Etablering og opfølgning på fleksjob
- Arbejdsfastholdelse: tidlig indsats i sygedagpengesager, øget virksomhedskontakt, råd og vejledning om muligheder på arbejdsmarkedet, behandling af ansøgninger om arbejdspladsindretning/handicapkompenserende ordninger, samt træffe afgørelse om samme
- Rehabiliteringsteamet, herunder delt formandskab med afdelingsleder fra Job og Rehabilitering
I Job & Rekruttering løses følgende opgaver:
- Jobrettede aktiviteter for dagpengemodtagere med henblik på hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet
- Professionel virksomhedsservice
- Systematiske virksomhedsbesøg, jobordrer og rekruttering
- Servicering af jobcentrets ledige borgere
- Undervisning, sparring og opfølgning med borgere om den konkrete jobsøgning, hjælp til jobsøgning, fastholdelse af aftaler og incitament til at finde job
- Samtaler med fokus på kompetencer og afklaring af realistiske jobmål
- Karriererådgivning til højtuddannede, udlændinge og selvforsørgende ledige borgere
- Anvendelse af virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud med henblik på ordinært arbejde med fokuseret opfølgning
- Afholdelse af events for borgere
- Afholdelse af events for virksomheder i branchenetværk
- Væksthus Hovedstaden, iværksætterrådgivning
- Tværkommunalt rekrutteringssamarbejde
- Receptionsbetjening
- Personaleadministration
I Borgerservice løses følgende opgaver:
- Udstedelse og fornyelse af pas, kørekort, NemID og MitID
- Vejledning om skat og Digital Post
- Flytteanmeldelser og indrejser til kommunen
- Kontrol af socialt bedrageri
I Kontaktcenteret løses følgende opgaver:
- Varetagelse af kommunens hovednummer samt en lang række fagområders telefoner
- Afklaring af telefoniske borgerhenvendelser
- Omstilling til fagområder
- Vejledning i selvbetjening
I Politik og Erhverv samt Administration, Økonomi og Data løses følgende opgaver:
- Politisk sagsbehandling
- Juridisk sagsbehandling
- Kontraktstyring
- Økonomisk planlægning og opfølgning
- Udviklingsprojekter og projektstyring
- Digitaliseringsstrategier og opfølgning
- Analyser og notater
- Puljeadministration
- Udbetalinger af tilskud mv.
- Ledelsesunderstøttende opgaver
-
Organisering
Her finder du Beskæftigelses organisationsdiagram:
-
Fakta om Borger- og Erhvervsservice
Borger- og Erhvervsservice er et af Rudersdal Kommunes 10 forvaltningsområder. Området er inddelt i seks afdelinger:
- Forberedelse til Job & Uddannelse
- Arbejdsfastholdelse & Rehabilitering
- Job & Rekruttering
- Erhverv og Politik, Administration, Økonomi og Data
- Borgerservice
- Kontaktcenteret
Borger- og Erhvervsservice beskæftiger ca. 115 medarbejdere fordelt på de seks afdelinger.
-
Erhvervsudvikling
I Rudersdal Kommune driver vi erhvervsindsatsen i en tæt og løbende dialog med virksomhederne. Vi er en attraktiv erhvervskommune med en grøn profil.
Hvert år vælges et strategisk tema for erhvervsudviklingen. Temaet udfoldes i tæt dialog med virksomhederne i et virksomhedspanel. Virksomhedspanelet kan komme med forslag til erhvervsudviklingsprojekter, ønsker til erhvervsfremmetilbud og erhvervsservice m.m.
I 2021 er temaet grøn omstilling og bæredygtig udvikling. Rudersdal skal helt i front, når det gælder den grønne omstilling. Vi vil gerne udforske udviklingsmuligheder sammen med virksomhederne. herunder muligheder for samarbejde på tværs af virksomheder og offentligt-privat samarbejder. Vi vil afdække potentialet i temaet og virksomhedernes konkrete behov.
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte Rudersdal Kommunes erhvervschef Bjørn Engsig på ensi@rudersdal.dk eller på tlf. 7268 3138.
-
Politikker og planer
Beskæftigelse udarbejder årligt en plan for den beskæftigelsespolitiske indsats.
Beskæftigelsesplan 2021 bygger dels på de beskæftigelsespolitiske mål for 2021, som beskæftigelsesministeren har udsendt, og dels på de langsigtede mål og delmål, som Kommunalbestyrelsen vedtog i forbindelse med vedtagelsen af Budget 2019 på Erhvervsudvalgets område.Planen er godkendt på Kommunalbestyrelsens møde den 16. december 2020.
-
Sagsbehandlingsfrister
Frister for afgørelser på Beskæftigelsesområdet
Kommunalbestyrelsen godkendte på mødet den 24.2.2010 følgende frister for afgørelser vedrørende de sagsområder, som hører under Beskæftigelsesområdet.
Lov om aktiv socialpolitik
§ 11 Kontanthjælp og starthjælp. Kommunen yder økonomisk hjælp i form af kontanthjælp eller starthjælp. Betingelserne for at få hjælp er, at personen har været ude for ændringer i sine forhold, f. eks. pga. sygdom, arbejdsløshed eller samlivsophør. Personen må ikke på anden måde kunne skaffe sig det nødvendige til sin egen eller familiens forsørgelse, og behovet må ikke kunne dækkes gennem andre ydelser.
2 uger § 34 Særlig støtte ved høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Personer berettiget til starthjælp eller kontanthjælp med store boligudgifter eller forsørgerbyrde kan i særlige tilfælde og inden for 6 måneder få hjælp til at dække de ekstraordinære udgifter.
2 uger § 46 Revalidering. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til at en person med begrænsninger i erhvervsevnen fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at personens mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres.
26 uger § 50 Min Plan ved revalidering Kommunen udarbejder i samarbejde med revalidenden Min Plan, når det erhvervsmæssige sigte er afklaret for den pågældende. Min Plan skal beskrive personens beskæftigelsesmål og muligheder for, hvordan varig beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked kan forbedres.
4 uger § 63 Særlig støtte under revalidering Kommunen kan under revalidering, herunder forrevalidering, give støtte til særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne
2 uger § 64 Særlig støtte til nødvendige merudgifter til bolig Kommunen kan give støtte til nødvendige merudgifter til bolig på grund af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne til revalidender under 25 år
4 uger § 64 a Særlig tilskud til nødvendige merudgifter til bolig Ydes til personer under 25 år med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der deltager i forrevalidering og grundet ung alder modtager nedsat kontanthjælp
4 uger § 65 Selvstændig virksomhed Kommunen kan give en revalidend støtte i form af tilskud eller rentefrit lån til at etablere selvstændig virksomhed, når den pågældende har faglige og forretningsmæssige forudsætninger for at drive virksomheden. Støtten skal frem for anden revalidering skønnes at kunne bringe den pågældende i stand til at forsørge sig selv og sin familie. Kommunen kan endvidere give tilskud til forsørgelse i en kortere periode, der normalt ikke er mere end 6 måneder.
8 uger § 74 Ledighedsydelse Ledighedsydelse udbetales til personer, der er berettiget til fleksjob, har været berettiget til ledighedsydelse eller har været ansat i fleksjob men er overgået til ustøttet ansættelse.
2 uger § 81 Enkeltudgifter Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede og uforudsete enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre mulighederne for, at personen kan klare sig selv i fremtiden.
4 uger § 82 Sygebehandling m.v. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Behandlingen skal være nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet og, som hovedregel ske inden for det offentlige behandlingssystem.
4 uger § 83 Særlig hjælp vedrørende børn Kommunen kan yde hjælp til udgifter ved udøvelse af ret til samvær, herunder transport, med egne børn under 18 år, som ikke bor hos ansøgeren eller til oprindelige forældre, der har fået fastsat samvær med et bortadopteret barn. Hjælpen kan ydes, når ansøgeren ikke selv har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Det er en betingelse, at ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.
4 uger § 85 Flytning Kommunen kan yde hjælp til en flytning, som forbedrer ansøgerens eller familiens bolig - eller erhvervsforhold, herunder når der flyttes til en bolig med lavere boligudgift, som svarer til den økonomiske formåen. Det er en betingelse, at der ikke er økonomiske muligheder for selv at betale udgifterne. Flytning til udlandet forudsætter, at ansøgeren er statsborger i eller har særlig tilknytning til vedkommende land eller er sikret varige arbejdsmuligheder.
4 uger Lov om social pension
§ 17 Rejsning af sag om førtidspension på det foreliggende grundlag. Kommunen skal på borgerens foranledning lade en sag om førtidspension overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uden at alle muligheder for hjælp efter den sociale lovgivning er afdækket, såfremt borgeren ønsker dette.
2 uger § 18 Rejsning af sag om førtidspension. Kommunen skal lade en sag om førtidspension overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller, det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at borgerens arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
3 uger § 20 Afgørelse om retten til førtidspension Kommunen træffer afgørelse om tilkendelse af eller afslag på førtidspension senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension.
3 mdr. Lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.
(Gælder alle førtidspensioner rejst eller tilkendt før 1. januar 2003)
§ 16 Bistands- eller plejetillæg Bistandstillæg kan tilkendes personer i alderen fra 18 - 65 år sammen med førtidspension. Tillæg kan tilkendes personer, der er blinde eller stærkt svagsynede, eller hvis invaliditet nødvendiggør personlig bistand af andre. Plejetillæg kan tilkendes, hvis invaliditeten kræver vedvarende pleje eller tilsyn, hvor der stadig er en person til stede
3 mdr. § 21 Invaliditetsydelse Invaliditetsydelse skal tilkendes personer mellem 18 - 65 år, hvor retten til pension er gjort hvilende eller, hvor personer mellem 18 – 65 år, der på grund af alvorlig høreskade har svære kontaktvanskeligheder.
3 mdr. § 44 Forhøjelse eller frakendelse af førtidspension Kommunen skal ændre pensionen, hvis der er sket en væsentlig ændring af erhvervsevnen.
3 mdr. Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§ 70 Tilbud om fleksjob Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension og, som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud og foranstaltninger for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse har været afprøvet med mindre det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
12 uger § 74 Arbejdsredskaber og arbejdspladsindretning for fleksjobber. Jobcentre kan give en person, der er ansat eller skal ansættes i fleksjob hjælp til arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger samt kortvarige kurser, når hjælpen har afgørende betydning for, at fleksjobbet fastholdes eller opnås. Arbejdsredskabet eller arbejdspladsindretningen skal kompensere begrænsningen i arbejdsevnen.
4 uger § 75 Tilskud til selvstændig virksomhed Jobcenteret giver tilbud om støtte i form af tilskud til personer, der driver selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse, som på grund af varige begrænsninger i arbejdsevnen har vanskeligt ved at opretholde beskæftigelsen i den selvstændige virksomhed.
26 uger § 76 Tilskud til hjælpemidler ved tilbud I forbindelse med deltagelse i tilbud efter kapitel 10-12 kan der ydes tilskud til hjælpemidler for at understøtte, at personen kan deltage i tilbuddet. Hjælpemidler kan gives som tilskud til undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger eller udlån.
3 uger § 78 Mentor Der kan ydes støtte i form af en mentorfunktion for at fremme, at personer kan opnå eller fastholde aktiviteter, tilbud, ansættelse i fleksjob eller i ordinær ansættelse.
4 uger § 82 Befordringsgodtgørelse Personer der deltager i tilbud, selvvalgt erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og tilbudsstedet er mere end 24 km. Kommunen afholder den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, sygedagpengemodtager eller en person med begrænsninger i arbejdsevnen deltager i tilbud som led i afklaringen af den vedkommendes arbejdsevne.
2 uger § 100 Tilskud til udgifter til hjælpemidler For at fremme at personer opnår eller fastholder ordinær ansættelse eller ansættelse efter lov om seniorjob, eller at personer kan drive selvstændig virksomhed, kan der ydes tilskud til hjælpemidler i form af arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger. Tilskuddet skal have afgørende betydning for ansættelsen eller beskæftigelsen i egen virksomhed og kompensere for personens eventuelle begrænsning i arbejdsevnen.
4 uger Lov om sygedagpenge
§§ 38, 40, 43, 59 Anmodning om sygedagpenge og anmeldelse af refusion Arbejdsgiveren skal anmelde refusionskrav og fremsende anmodning om sygedagpenge til Ydelsescentret, der træffer afgørelse og evt. udbetaler sygedagpenge inde for 4 uger.
4 uger § 56 Aftale om refusion af sygedagpenge ved langvarig eller kronisk sygdom m.v. En arbejdsgiver kan ved aftale med en lønmodtager opnå ret til fra kommunen at få refusion med et beløb, der svarer til de sygedagpenge, som lønmodtageren har ret til fra arbejdsgiveren i de første 21 kalenderdage af sygefraværet. Aftalen kan indgås, når lønmodtageren har en langvarig eller kronisk lidelse, som skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år, eller indlæggelse henholdsvis ambulant behandling i større omfang end 21 kalenderdage inden for det seneste år.
4 uger Lov om integration af udlændinge i Danmark
§ 23 d. Mentor For at fremme, at udlændinge kan opnå eller fastholde beskæftigelsesrettede aktiviteter, tilbud eller ansættelse uden løntilskud, kan der ydes støtte til en mentorfunktion.
4 uger § 24 a, stk. 1 Tilskud til opkvalificering Kommunalbestyrelsen kan efter aftale med arbejdsgiver tilbyde en udlænding opkvalificering pga. af manglende sproglige og eventuelle faglige kompetencer, når vedkommende er ansat uden løntilskud. Det er en betingelse, at der er tale om opkvalificering, som virksomheden almindeligvis ikke tilvejebringer.
2 uger § 24 a, stk. 2 Tilskud til hjælpemidler og arbejdspladsindretning Der kan ydes tilskud til hjælpemidler i form af arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger til en udlænding, der er ansat eller ansættes uden løntilskud, hvis tilskuddet er af afgørende betydning for at fastholde eller opnå ansættelse, eller at redskabet eller indretningen kompenserer for begrænsning i arbejdsevnen.
4 uger § 25 Introduktionsydelse Udlændinge der tilbydes et introduktionsprogram er berettiget til introduktionsydelse i op til tre år, hvis vedkommende og dennes ægtefælle ikke har et rimeligt tilbud om arbejde. Hvis ledighed alene er eneste problem skal den pågældende aktivt søge at udnytte sine arbejdsmuligheder.
2 uger § 33 Hjælp ved forsørgelsessvigt Kommunalbestyrelsen kan yde løbende hjælp til rimeligt begrundede udgifter til forsørgelse til udlændinge, der ikke er berettiget til introduktionsydelse, men ville være berettiget hertil, hvis det må udelukkes, at den person, der har ansvaret for forsørgelse, opfylder sine forpligtelser.
2 uger § 34 Hjælp til udgifter ved deltagelse i introduktionsprogrammer Kommunalbestyrelsen kan yde udlændinge hjælp til bestemte udgifter, der er dokumenterede og rimelige, og som skyldes udlændingens deltagelse i introduktionsprogrammet, hvis den pågældende eller dennes ægtefælle ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.
2 uger § 35 Enkeltudgifter Kommunalbestyrelsen kan yde hjælp til rimeligt begrundede og uforudsete enkeltudgifter til en udlænding, hvis egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre mulighederne for at klare sig selv i fremtiden.
4 uger § 36 Sygebehandling m.v. Kommunalbestyrelsen kan yde hjælp til udlændinge til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren eller dennes ægtefælle ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Behandlingen skal være nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet og, som hovedregel ske inden for det offentlige behandlingssystem.
4 uger § 37 Særlig hjælp vedrørende børn Kommunalbestyrelsen kan yde udlændinge hjælp til udgifter ved udøvelse af ret til samvær med egne børn under 18 år, som ikke bor hos udlændingen. Hjælpen kan ydes, hvis udlændingen eller dennes ægtefælle ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.
Kommunalbestyrelsen kan yde hjælp til rejseudgifter med henblik på kontakt til børn, der er ført til udlandet uden samtykke fra udlændingen.
4 uger § 39 Flytning Kommunalbestyrelsen kan yde hjælp til flytning, som forbedrer bolig- eller erhvervsforhold, herunder flytning til en bolig med lavere boligudgifter, der svarer til den økonomiske formåen. Det er en betingelse, at der ikke er økonomiske muligheder for selv at betale udgifterne. Flytter udlændingen til en anden kommune kan hjælpen kun ydes, hvis ansvaret for introduktionsprogrammet overtages af den nye kommune. Flytning til udlandet forudsætter, at ansøgeren er statsborger i eller har særlig tilknytning til vedkommende land eller er sikret varige arbejdsmuligheder.
4 uger Lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v.
§ 4 Personlig assistance til handicappede i erhverv Målgruppen er ledige, lønmodtagere og selvstændigt erhvervsdrivende. Kan tilbydes personer, der på grund af en varig og betydelig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse har behov for særlig personlig bistand.
8 uger § 14 Personlig assistance til handicappede under efter- og videreuddannelse.
Kan tilbydes personer der uden for normal arbejdstid deltager i efter- og videreuddannelse inden for deres erhverv, vejledning og opkvalificering efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, erhvervsrettet voksenuddannelse og uddannelse under statens voksenuddannelsesstøtte.4 uger § 15 Ansættelse med løntilskud Målgruppen er nyuddannede personer med handicap.
4 uger
-
Aktuelle jobs
På vores hjemmeside kan du altid følge med i, hvor i kommunen vi har ledige job:
-
Typer af jobs i Borger- og Erhvervsservice
I Borger- og Erhvervsservice arbejder hovedsageligt sagsbehandlere, jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter. Dertil kommer medarbejdere med ledelsesmæssige funktioner.
-
Uddannelser i Borger- og Erhvervsservice
I Borger- og Erhvervsservice er man typisk uddannet som socialrådgiver eller kontorassistent, eller har en anden mellemlang eller lang videregående uddannelse.
-
Ledige jobs
Vi modtager ikke uopfordrede ansøgninger, da vi som offentlig myndighed skal annoncere alle ledige job. Vi modtager kun ansøgninger elektronisk. Se her, om der er et spændende job for dig i Rudersdal Kommune: Ledige jobs
-
Personalepolitikker
Her kan du læse Rudersdal Kommunes overordnede personalepolitik og de delpolitikker, der er vedtaget. Politikkerne udgør en fælles ramme for alle ansatte.
Personalepolitik Arbejdsmiljøpolitik Kompetenceudviklingspolitik Sygepolitik Alkoholpolitik Rygepolitik Stresspolitik Politik om vold, trusler og chikane -
Kurser og kompetenceudvikling
I Rudersdal Kommune mener vi, at det er vigtigt, at alle ansatte løbende udvikler deres kompetencer. Det kan både ske gennem læring i det daglige og gennem kurser.
Som ansat i Rudersdal Kommune har du mulighed for gratis at deltage i en lang række kurser, som findes i kommunens interne kursuskatalog.
Kurser og sundhedstilbud - tilmelding (kun for medarbejdere)
-
Feriehuse
Feriefonden for medarbejdere i Rudersdal Kommune har fire feriehuse, som medarbejderne kan leje:
- Marielyst Strand. Huset er indrettet til 12 personer.
- Mølle Odde ved Dueodde på Bornholm. Huset er indrettet til 10 personer.
- Otterup på Fyn. Huset er indrettet til 6 personer.
- Karrebæksminde ved Næstved. Huset er indrettet til 6 personer.
Feriehuse (kun for medarbejdere)
-
Sundhed
Vi vægter sundhed og trivsel på arbejdspladsen højt. Derfor har vi en række sundhedsfremmende tilbud til dig som medarbejder.
Du kan blandt andet tilmelde dig kommunens idrætsforening, benytte dig af kommunens massage og fysioterapiordning, modtage sundhedstjek og deltage i arrangementer såsom den årlige sundhedsdag og DHL-stafet. Herudover kan du som medarbejder også få rabat i diverse fitnesscentre.
Kurser og sundhedstilbud - tilmelding (kun for medarbejdere)
-
Kunstforening
I Rudersdal Kommune har vi en personalekunstforening, som afholder otte-ti kunstudstillinger om året.
Foreningen har til formål at fremme interessen for alle former for kunst gennem foredrag, teater, film, koncerter, udstillinger, museumsbesøg og lignende aktiviteter.
Foreningen indkøber kunst af de udstillede kunstnere med henblik på at bortlodde de indkøbte kunstværker til medlemmerne ved den årlige generalforsamling. Kunstforeningen arrangerer desuden hvert år besøg på ca. fem kunstudstillinger, byvandring mv.
-
Personaleidrætsforening
I Rudersdal Kommune har vi en personaleidrætsforening "PI", hvor medarbejderne har mulighed for at deltage i en række aktiviteter som fx badminton, fodbold, løb, gymnastik m.v.